Joe Torre destyluje swoją filozofię zarządzania i „gracza zespołowego” do dwunastu kluczy. Te spostrzeżenia w elegancki sposób omawiają sposoby wzbudzania najważniejszych cech, takich jak zaufanie, zaangażowanie, optymizm, odporność, doskonałość, cierpliwość, uczciwość, szacunek, przywództwo, praca zespołowa i koleżeństwo. Torre ilustruje swoje przekonania i rady trafnymi anegdotami, opowiedzianymi w szczegółowym, dowcipnym i serdecznym stylu. Torre, który zdobył cztery tytuły mistrza świata jako menedżer New York Yankees, wykorzystuje swoje doświadczenia jako zawodnik, menedżer i lider. Zawiera również lekcje, których nauczył się, gdy podlegał wymagającemu właścicielowi drużyny. Książka spełnia swoje obietnice i oferuje wciągające spojrzenie za kulisy zawodowego baseballu. getAbstract poleca tę książkę kierownictwu, menedżerom i pracownikom wszystkich szczebli w każdym rodzaju biznesu. Ponieważ książka nie opiera się na stereotypach macho, zarówno mężczyźni, jak i kobiety znajdą w niej satysfakcję i wartość.

Opracowanie zostało przetłumaczone maszynowo (przepraszamy za błędy) jako materiał na nasze gry szkoleniowe i symulacyjne.

Take-Aways

  • Dwanaście kluczy to praktyczne sposoby radzenia sobie z przeszkodami, sukcesem i oczekiwaniami, które za nim idą.
  • Muszą Państwo znać siebie i członków swojego zespołu, a także mocne strony, słabości, potrzeby, ograniczenia i potencjał swój i swoich pracowników.
  • Uczciwość, szacunek, zaufanie, integralność i komunikacja są podstawą sukcesu.
  • Spokój zmniejsza napięcie wśród pracowników, umożliwiając im osiąganie jak najlepszych wyników.
  • Zrozumienie wartości optymizmu, cierpliwości i odporności oddziela ludzi sukcesu od tych, którzy skazują się na porażkę.
  • Proszę ufać swojej intuicji, podejmować ryzyko i polegać na swoim zespole kierowniczym.
  • Z trudnymi szefami można sobie poradzić, budując wzajemny szacunek i zaufanie, podkreślając swój program i swoją uczciwość oraz nie tolerując nadużyć.
  • Każdy cel lub problem można podzielić na małe kawałki, którymi można się zająć po kolei.
  • Troska, przekonanie i zaangażowanie to różnica między dobrymi wynikami a zwycięstwem.
  • Proszę zastosować mądrość, którą zdobyli Państwo w życiu osobistym, do wyzwań w życiu zawodowym.

Podsumowanie

Sukces i wygrana nie zawsze są synonimami
Jak zdefiniować sukces? Czy jest to po prostu wygrana? Nie, sukces i wygrana nie zawsze są jednym i tym samym. Można odnieść sukces, nie wygrywając, ponieważ sukces to gra lub praca na miarę własnych możliwości. Z kolei wygrana jest produktem ubocznym życia według najlepszych standardów i maksymalnego wykorzystania swoich talentów, zapału, odwagi i zaangażowania. Nie można wygrywać codziennie, ale można codziennie koncentrować się na sukcesie, na realizacji swojego indywidualnego i zespołowego potencjału. Ta strategia jest podstawą baseballu, co czyni ten sport idealną metaforą dla biznesu i życia.

Klucz nr 1: Poznaj swoich graczy zespołowych
Państwa zdolność do efektywnej pracy z zespołem zależy od tego, czy znają Państwo swoich zawodników. Aby podejmować właściwe decyzje, należy znać ich kluczowe cechy, a także swoje własne. Chodzi o ich mocne strony, ograniczenia, poziom napędu i optymizmu, talenty, charakter, przekonania, potrzeby, temperament, słabości, osobowość i zachowanie pod presją. Dzięki tej wiedzy mogą Państwo polegać na swoim instynkcie. Państwa grupa może przystąpić do działania, zachowując pełną szacunku, profesjonalną spójność.

„Zwycięstwo jest produktem ubocznym maksymalnego wykorzystania swoich możliwości”.
Ważne są jeszcze dwie zasady: Proszę znaleźć czas dla swoich zawodników i umożliwić im odniesienie sukcesu. Jako menedżer proszę wygospodarować dla każdego członka zespołu czas jeden na jeden. Proszę powiedzieć każdemu z członków zespołu, czego Pan oczekuje. W ten sposób może Pan zwiększyć ich pewność siebie, odpowiedzieć na pytania, zmotywować, zdiagnozować nastroje lub problemy, stworzyć rozwiązania i zapewnić wsparcie. Należy poświęcać ludziom taką samą uwagę, niezależnie od ich poziomu umiejętności i miejsca w hierarchii.

„Jeżeli traktuję graczy jak odpowiedzialnych dorosłych i stosuję skromny zestaw zasad w sposób równy i sprawiedliwy, nie powinnam musieć dyktować im każdego ruchu”.
Postawić każdego gracza w odpowiedniej roli, sytuacji lub pozycji w odpowiednim czasie, aby umożliwić sukces. Dać każdemu graczowi środki, motywację i możliwość wygranej oraz najlepszą szansę na pomoc w wygranej zespołu. Pracownicy muszą jak najlepiej wykorzystać swoją rolę, przyjmując ją profesjonalnie, pilnie pracując i zgłaszając swoje uwagi, aby można było rozważyć zmiany.

„Nie należy przestawać wierzyć w siebie, ponieważ nie zostało się jeszcze nagrodzonym mosiężnym pierścieniem. Mnie, jako zawodnikowi i menedżerowi, zajęło 4.272 spotkań, aby w końcu to osiągnąć [wygrać World Series], najdłużej w historii tej gry.”
Tak jak menedżerowie muszą znać swoich zawodników, tak i zawodnicy muszą znać siebie. Uczciwe spojrzenie na własne umiejętności, ograniczenia i potencjał może doprowadzić do rozpoznania i rozwinięcia mocnych stron, zidentyfikowania ograniczeń i, być może, przekroczenia ich, a także rozwinięcia specjalizacji. Nie należy bać się podejmowania ryzyka i popełniania błędów, ponieważ oba te czynniki prowadzą do wiedzy.

Klucz #2: Uczciwość, szacunek i zaufanie – potrójna gra Torre’a
W biznesie należy przestrzegać tych sześciu zasad, które przyczyniły się do zdobycia dwóch mistrzostw świata:

Traktować zawodników z uczciwością i zaufaniem, i prosić o jedno i drugie.
Zawrzeć z każdym zawodnikiem taką umowę: „Daj mi wysiłek, a ja nigdy nie będę się zastanawiać. Zawsze będę Cię bronić”.
Stosować zasady wobec wszystkich członków zespołu.
Żale należy zgłaszać prywatnie, zanim podzieli się nimi z innymi.
Nigdy nie upokarzać ani nie zawstydzać pracownika.
Nie faworyzować pracowników i nie okazywać osobistych preferencji.
„Zwycięstwo jest wystarczająco trudne, gdy wszyscy pracują razem. Gdy się rozchodzimy, nie ma szans”.
Wartości leżące u podstaw tych zasad to uczciwość, szacunek i zaufanie:

Bądź sprawiedliwy. Wszyscy gracze są równi. Jeżeli menedżerowie nie zachowają sprawiedliwości – nie będą traktować wysoko opłacanych pracowników inaczej niż pozostałych – ego i zazdrość zniszczą pracę zespołową. Bądź sprawiedliwy w kwestii możliwości, awansów i przywilejów. Zasady dotyczą każdego pracownika. Jednak zasady powinny być celowe, a nie arbitralne lub denerwujące. Bycie sprawiedliwym i elastycznym wzmacnia wzajemny szacunek i wspólnotę.
Dać szacunek, aby otrzymać szacunek. Strach, groźby, zastraszanie i dyktatorska władza nie działają, ponieważ nie są oparte na wzajemnym szacunku. Proszę być rozsądnym. Proszę się wytłumaczyć, a wzbudzi Pan szacunek u innych. Z każdym nowym pracownikiem należy zaczynać od czystego konta. I nie pozwolić, aby pracownicy nie szanowali się nawzajem, ponieważ to prowadzi do podziałów.
Zaufanie jest „fundamentem pracy zespołowej”. Zaufanie łączy członków zespołu. Jeżeli zaufanie zostanie naruszone, należy o tym porozmawiać prywatnie. Jako pracownik, proszę zdobyć zaufanie przełożonego poprzez przestrzeganie zasad, traktowanie wszystkich z szacunkiem, bycie przygotowanym i dawanie z siebie wszystkiego. Jako menedżer, proszę dać pracownikom do zrozumienia, że jeżeli dadzą z siebie wszystko, będą Państwo ich bronić wewnątrz i na zewnątrz organizacji.
Klucz nr 3: Prosta komunikacja – klucz do zaufania
Otwarta komunikacja pomaga tworzyć strategie, osiągać cele, łagodzić trudności i poprawiać relacje. Proszę wypróbować te wskazówki dotyczące komunikacji:

Przyjęcie do wiadomości obaw, wątpliwości i konfliktów pracowników, rozmowa o nich w sposób rozsądny i poszukiwanie rozwiązań. Uznać i zaakceptować emocje każdego pracownika.
Określenie potrzeb komunikacyjnych każdej osoby.
Otworzyć drzwi do komunikacji. Zachęcać do przedstawiania wszystkich pomysłów i skarg.
Otwarte dyskusje na zebraniach grupowych, aby zapewnić wentylację i motywację.
Klucz #4: Zachować spokój
Osiągnięcie spokoju pod presją wymaga przyznania się do swoich lęków, obaw, niepokojów i trosk. Nie trzeba manifestować swoich obaw, wystarczy przyznać się do nich przed sobą i bliskimi współpracownikami. Mogą Państwo poinformować pracowników o swoich obawach, zachowując przy tym spokój i opanowanie. Taka otwartość wzmacnia zaufanie i pewność siebie. Można być intensywnym, ale nie napiętym. Zachowanie spokoju zmniejsza napięcie wśród pracowników, dzięki czemu mogą się oni odprężyć i pracować. Można to osiągnąć poprzez:

Skupienie się na teraźniejszości i zachowanie perspektywy.
Kontrolowanie tego, co można, i odpuszczanie reszty.
Odczuwanie strachu. Próbowanie i odnoszenie sukcesów.
Zachowanie zimnej krwi dzięki cierpliwości, równemu tonowi głosu i szacunkowi.
Klucz nr 5: Zachować optymizm – nawet podczas załamań
Niepowodzenia zatrzymają Państwa i sprawią, że zwątpią Państwo w siebie, jeżeli nie będą Państwo mieli optymizmu i wiary. Brak optymizmu może wypełnić każdy dzień wewnętrzną walką i stresem. Należy dążyć do optymizmu, czyli zdolności do akceptacji negatywnych wydarzeń, nie pozwalając im zniszczyć naszej determinacji. Niepowodzenia i załamania zdarzają się, ale nie oznaczają, że się nie udało. Utrzymywać pozytywne, optymistyczne podejście do życia i pracy:

Budować wiarę w siebie i w siebie nawzajem poprzez pewne słowa i wsparcie.
Znaleźć schronienie przed kłopotami osobistymi.
Uwierzyć we własną odporność, skupić się na swoich mocnych stronach.
Wyciągać wnioski z przeszłych porażek i pozwolić im się wzmocnić.
Klucz #6: Zaufać intuicji
Niezależnie od tego, czy jest Pan menedżerem w biznesie, czy w baseballu, ma Pan do dyspozycji nie tylko fakty i dane. Proszę pielęgnować i ufać swojemu instynktowi. Fakty nie wystarczą, intuicja jest istotnym elementem każdej decyzji. Proszę połączyć swoją inteligencję z instynktem w strategiczną mieszankę uważnych obserwacji, gry z szansami i czystej intuicji. Musi Pan być myślicielem, ale czasami musi Pan być również hazardzistą. Można zaryzykować. Nie należy bać się niekonwencjonalnych i nieszablonowych decyzji. Jeżeli będą Państwo grać zbyt bezpiecznie, przegapią Państwo innowacje i możliwości.

Klucz #7: Radzenie sobie z trudnym szefem – budowanie szacunku
Podstawowym kluczem do radzenia sobie z trudnym szefem jest stworzenie wzajemnego szacunku i zaufania. Twardy szef może zablokować Państwa sukces. Może to być osoba wtrącająca się, odległa, niewspierająca, dyktatorska, głośna, obrażająca, a nawet obraźliwa. Warto rozważyć, aby nie pracować z kimś, kto jest obraźliwy.

„Gdy gra toczy się o najwyższą stawkę, tylko pozornie jestem stoicki. W środku jestem zazwyczaj cholernie niespokojny”.
Należy budować wzajemny szacunek, traktując szefa z szacunkiem. W ten sposób łatwiej będzie Państwu wydobyć z niego jego najlepsze strony. Nie należy skupiać się wyłącznie na wadach i nie pozwolić, aby negatywna strona szefa wydobyła Państwa negatywność. Proszę zapomnieć o reputacji szefa. Proszę stworzyć własną relację. Proszę zaakceptować dobre i złe strony, a konflikty rozwiązywać bezpośrednio, jeden po drugim, w miarę ich powstawania. Proszę pamiętać o celach, które mają Państwo osiągnąć i pozwolić, aby one napawały optymizmem.

Klucz #8: Radzenie sobie z trudnym szefem II – Wyznaczać swoją agendę
Ustalenie podstawowych zasad współpracy. Dowiedzieć się, czego oczekuje szef. Określić cele i strategie. Powiedzieć szefowi, jak zamierza się wykonywać swoją pracę. W przypadku konfliktów należy bezpośrednio informować o swoich problemach. Zasługują Państwo na godne traktowanie i szacunek. Trudni szefowie często podziwiają odwagę, która jest potrzebna, aby to zrobić, ale proszę nie zapominać o godnym traktowaniu szefa, kiedy mówi się o swoich problemach. Jeżeli Państwa szef uniemożliwia Państwu pracę, należy postawić granicę. Proszę powiedzieć szefowi, żeby Pana zwolnił lub wprowadził zmiany, ale żeby przestał Pana traktować w ten sposób. Jeżeli to nie pomoże, należy przygotować się do odejścia z nienaruszoną godnością.

Klucz #9 Postępowanie z trudnym szefem III- Obrona, dystans i dialog
Proszę stosować obronę, dystans i dialog, aby uspokoić szefa.

Obrona – Zachować spokój, racjonalność i opanowanie. Okazywać lojalność i szacunek.
Dystans – Proszę być zdystansowanym, nie reagować przesadnie na każde naciśnięcie przycisku przez szefa. Brak reakcji emocjonalnych pozwala Państwu zachować spokój i sprawia, że twardy szef nie będzie się cieszył z Państwa nieszczęścia.
Dialog – Należy utrzymywać otwartą komunikację. Należy nauczyć się najlepszego sposobu komunikowania się z szefem, w zależności od jego osobowości, potrzeb i reakcji. Stosować humor, jeżeli szef na niego reaguje.
Klucz #10: Spokojnie i małymi krokami radzić sobie z niepowodzeniami
Jeżeli podchodzi się do niepowodzeń z pogodą ducha i optymizmem, można się od nich odbić. Należy stosować strategię małych kęsów, aby uzyskać stabilność. Zrozumieć, że każdy problem można rozłożyć na elementy, kroki lub małe kęsy, aby nie czuć się przytłoczonym. Wielkie cele są w zasięgu ręki. Należy wyprostować statek, aby zachować stabilność. Proszę być cierpliwym. Państwo i Państwa zespół mogą się podnieść po niepowodzeniu, wystarczy tylko zapewnić sobie niezbędny czas emocjonalny.

Klucz #11: Troska, przekonanie i komplementy
Mogą Państwo przejść od efektywności i dobrych wyników do doskonałości i zwycięstwa, jeżeli są Państwo troskliwi, zaangażowani i mają przekonanie.

Troska o swoje cele, marzenia i kolegów z zespołu prowadzi do sukcesu. Nikt nie działa w próżni. Gdy troszczą się Państwo o swoich kolegów z zespołu, tworzą Państwo koleżeństwo. To ciepło sprawia, że wszystko przebiega sprawniej, bardziej twórczo i bardziej synchronicznie.
Zaangażowanie to pasja, z jaką podchodzą Państwo do swojej pracy. Nie ma nic wspólnego z pieniędzmi lub statusem. Proszę oddzielić dążenie do sukcesu i doskonałości od dążenia do pieniędzy. Zaangażowanie nie zależy od nagród i triumfów.
Przekonanie to wola sukcesu, determinacja w dążeniu do celu. Gdy się czegoś bardzo chce, można nagle odkryć zdolności, o których nie miało się pojęcia.
Klucz #12: Gra w życie
Proszę zastosować w swojej pracy to, czego nauczyli się Państwo z osobistych doświadczeń życiowych. Wie Pan, że poświęcenie oznacza odłożenie od czasu do czasu własnych potrzeb na bok, aby skorzystać ze wspólnych celów zespołu. Może to oznaczać odłożenie na bok osobistych potrzeb, aby zrealizować potrzeby zawodowe. Nawet na urodzonych liderów wpływają ich osobiste doświadczenia życiowe, obserwowani liderzy, a także ich wrodzone cechy osobowości.

„Bez optymizmu, czyli wiary w to, że możemy odnieść sukces, mamy znacznie mniejsze szanse na realizację naszych marzeń”.
Postrzeganie swojego zespołu jako rodziny może być wartościowe, jeżeli tworzy pozytywne aspekty rodziny, takie jak zaufanie, intymność, szacunek, zabawa i komunikacja. Takie postrzeganie zespołu daje również model akceptacji różnic między członkami rodziny pracowniczej, ponieważ zdrowe rodziny szanują indywidualność każdego członka i pozwalają mu się uczyć, rozwijać i zmieniać.

O Autorach

Joe Torre wygrał baseball World Series jako menedżer New York Yankees w latach 1996 i 1998-2000. Zarządzał i grał również w Atlanta Braves, New York Mets i St. Louis Cardinals. Dziewięć razy wystąpił w All-Star Game. W latach 1996 i 1998 zdobył tytuł menedżera roku. Henry Dreher jest nowojorskim pisarzem, który specjalizuje się w tematyce zdrowia, psychologii i samopomocy. Jest autorem wielu książek, artykułów w czasopismach i przemówień korporacyjnych.

Rate this post