Cyfryzacja, Brexit, sztuczna inteligencja, zmieniające się umowy handlowe i pokolenie, które być może nigdy nie przejdzie na emeryturę – świat szybko się zmienia i aby przedsiębiorstwa mogły przetrwać (i rozwijać się), będą musiały zmieniać się razem z nim. Na podstawie wyników ponad 100 000 wywiadów i badań założycielki Towards Maturity, Laura Overton i założycielka People-Star, Jane Daly, wzywają firmy do stania się „organizacjami uczącymi się”. Przeanalizowały one niezliczone zagrożenia, na które narażone są firmy i wyjaśniły, w jaki sposób ekosystem uczenia się pomoże firmom iść do przodu w tym ciągle zmieniającym się, cyfrowym świecie biznesu. getAbstract poleca ich analizę liderom biznesowym na poziomie wykonawczym.

Artykuł  przetłumaczony algorytmicznie (przepraszamy za niedoskonałości) jako materiał na nasze gry biznesowe.

Take-Aways

  • Naukowiec zajmujący się systemami Peter Senge zdefiniował „organizację uczącą się” jako „grupę ludzi współpracujących ze sobą w celu zwiększenia swoich możliwości tworzenia wyników, na których im naprawdę zależy”.
  • Organizacje uczące się mają „jasny cel, całościowe doświadczenie pracowników, kwitnący ekosystem, cyfrową infrastrukturę, ciągłe zaangażowanie i inteligentne podejmowanie decyzji.”
  • W 2016 roku 41% prezesów, którzy wzięli udział w badaniu Towards Maturity Benchmark Study, stwierdziło, że spodziewają się, iż ich firmy w ciągu trzech lat ulegną znacznej transformacji.
  • Wyzwania „organizacyjne”, przed którymi stoją przedsiębiorstwa, to m.in. nadmierne regulacje, dług publiczny, niestabilność polityczna, podatki, niedobór umiejętności i konieczność transformacji cyfrowej.
  • Wyzwania „ludzkie”, przed którymi stoją firmy, to m.in. zmieniające się oczekiwania klientów, niedobór wykwalifikowanych pracowników oraz znalezienie sposobów na zapewnienie pracownikom satysfakcjonującej pracy i poczucia dobrobytu.

Podsumowanie

Badacz systemów Peter Senge po raz pierwszy użył sformułowania „organizacja ucząca się” w swojej książce „Piąta dyscyplina” z 1990 roku. Opisał ją jako „grupę ludzi pracujących wspólnie nad zwiększeniem swoich możliwości w celu osiągnięcia wyników, na których im naprawdę zależy”. Od 2003 r. w corocznym badaniu Towards Maturity Benchmark Study przebadano 5.000 osób zawodowo zajmujących się ludźmi i 25.000 uczących się, aby lepiej zrozumieć, jak ludzie uczą się w pracy. Wyniki tego badania obejmującego ponad 100.000 osób pomogły zidentyfikować sześć cech charakterystycznych dla organizacji uczących się:

„Jasność celu” – Dla wszystkich ważne są te same wyniki.
„Holistyczne doświadczenie pracowników” – Firma oczekuje i wspiera ciągłe uczenie się.
„Prężny ekosystem” – Ludzie na wszystkich szczeblach zespołu, w tym kierownicy i kadra zarządzająca, pracują na rzecz tych samych celów.
„Zwinna, cyfrowa infrastruktura” – W firmie istnieje płynna wymiana pomysłów i umiejętności.
„Ciągłe zaangażowanie” – Pracownicy uczą się w sposób samodzielny i dzielą się swoją nową wiedzą z innymi.
„Inteligentne podejmowanie decyzji” – Firma wykorzystuje dane do kształtowania inicjatyw edukacyjnych.
„Organizacja ucząca się” to żyjący i uczący się ekosystem organizacyjny, który w inteligentny sposób ułatwia wydajność i uczenie się całej swojej populacji ludzi, stale się przekształcając.”
W 2016 roku 41% ankietowanych CEO stwierdziło, że spodziewa się, iż ich firmy będą się znacząco przekształcać w ciągu trzech lat. Aby być przygotowanym na te wyzwania, kadra kierownicza musi zarządzać wewnętrznymi i zewnętrznymi ryzykami „organizacyjnymi”, takimi jak nadmierne regulacje, dług publiczny, niestabilność polityczna, podatki i kwalifikacje pracowników – wszystkie one zagrażają trwałości biznesu. Firmy muszą dokonać transformacji cyfrowej i zainwestować w inteligentną analitykę danych.

Niektóre firmy niwelują „lukę wykonawczą”, kształtując całą swoją propozycję wartości, strategię, działania i możliwości wokół silnego zaangażowania w to, za czym się opowiadają.
Kierownictwo musi być również gotowe do radzenia sobie z wewnętrznym i zewnętrznym ryzykiem związanym z ludźmi. Oczekiwania klientów stale się zmieniają, więc firmy muszą znaleźć nowe, innowacyjne sposoby obsługi swoich klientów. Trudniejsze będzie znalezienie ludzi o odpowiednich umiejętnościach, aby zbudować siłę roboczą. Ponieważ pracownicy wymagają (i zasługują) na więcej od swojej pracy, firmy powinny tworzyć „holistyczne” środowiska pracy, które zapewniają pracownikom cel i poczucie dobrobytu.

O Autorach

Laura Overton jest założycielką i dyrektorem generalnym Towards Maturity oraz autorką książki Linking Learning to Business. Jane Daly jest dyrektorem ds. ludzi w People-Star i analitykiem strategicznym w Towards Maturity.

Rate this post