Trener biznesu Terry Pearce uczy, jak przywrócić perspektywę osobistą w komunikacji zawodowej. Wiarygodnym i autorytatywnym głosem wyjaśnia, że w dzisiejszej komunikacji brakuje autentycznej więzi międzyludzkiej, chociaż ludzie jej pragną, zwłaszcza gdy oceniają, komu ufają, że poprowadzi ich przez gwałtowne zmiany. Twierdzi, że liderzy, którzy komunikują się w sposób autentyczny i z pasją, wzbudzają lojalność i zaznaczają swoją obecność. Chociaż Pearce jest wyraźnie przekonany o znaczeniu inspirowania swoich wyborców, tempo jego książki nie poruszy Państwa ducha. Powoli i ostrożnie przeprowadza Państwa przez dyscyplinę, którą stosuje, aby pomóc klientom odkryć na nowo ich autentyczny głos i tworzyć komunikaty, które rezonują. Lista jego klientów korporacyjnych i politycznych jest dość obszerna, ale getAbstract uważa, że jego strategie komunikacyjne są istotne dla każdego, kto prowadzi zmiany – niezależnie od tego, czy buduje Pan małą społeczność, czy dużą firmę.

Artykuł  przetłumaczony algorytmicznie (przepraszamy za niedoskonałości) jako materiał na nasze gry biznesowe.

Take-Aways

  • W dzisiejszym globalnym klimacie liderzy spotykają się ze sceptycyzmem, niepokojem i apatią.
  • Autentyczna więź międzyludzka jest dynamiką, której najbardziej brakuje i która jest najbardziej pożądana w dzisiejszym środowisku pracy.
  • Aby przewodzić innym, trzeba mieć osobistą, pełną pasji wizję zmian.
  • Aby przewodzić innym, należy odnaleźć swój naturalny, autentyczny głos w komunikacji.
  • Aby przewodzić innym, muszą Państwo rozwinąć inteligencję emocjonalną i pomóc innym w nawiązaniu kontaktu z Państwem.
  • Proszę wykorzystać swoją platformę komunikacyjną do budowania swojej wiarygodności i argumentów za zmianą.
  • Ujawnianie osobistych historii i słabości w odpowiedni sposób, aby zyskać na autentyczności.
  • Zaangażować swój zespół, upoważniając go do tworzenia pozytywnej przyszłości i wzywając do działania.
  • Uznawanie oporu i tworzenie atmosfery, w której można go ujawnić i rozwiązać.
  • Praktykowanie codziennej świadomości autentyczności we wszystkich działaniach komunikacyjnych.

Podsumowanie

Tworzenie zmian dzisiaj
Dzisiejsi liderzy mają ciężko. Muszą Państwo zmierzyć się ze sceptycyzmem, zrodzonym przez skandale polityczne ostatniego półwiecza i niedawny wysyp nieuczciwych praktyk korporacyjnych. Stawiają Państwo czoła ogólnemu niepokojowi wywołanemu przez szybki postęp technologiczny, globalizację, zmiany kulturowe, terroryzm i upadek gospodarczy.

„Liderzy, którzy potrafią przekazać zarówno logikę, jak i pasję, wykorzystują się w pełni”.
Dzięki dzisiejszej technologii, Państwa wyborcy są prawdopodobnie dobrze poinformowani i bardzo krytyczni. Rozczarowani, nie oczekują już od swoich przywódców, w tym od Państwa, że zapewnią im sens, bezpieczeństwo i szczęście. Oczekują, że zrobią to sami.

Liderzy mogą przeniknąć przez tę mgłę sceptycyzmu, niepokoju, apatii i obniżonych oczekiwań dzięki autentycznej komunikacji. Osobisty i ekonomiczny dystans pomiędzy liderami i ich zespołami, a także ogromna rola mediów – z ich obrazami doskonałości i oderwanymi od rzeczywistości gadającymi głowami – wywołały kulturową potrzebę autentycznego kontaktu z ludźmi, szczególnie w miejscu pracy. Jak na ironię, w miarę jak wzrasta zapotrzebowanie na autentyczne przywództwo, wydaje się ono być coraz mniej praktykowane.

„Podstawową różnicą między liderem a kimś, kto tylko wymyśla i wyraża dobre pomysły lub przykłady, albo kimś, kto tylko osiąga dobre wyniki, jest umiejętność nawiązywania relacji z innymi”.
Ludzie angażują się w ludzi, którym ufają i w projekty, które odzwierciedlają ich wartości. Aby uzyskać zaangażowanie zespołu, należy komunikować się swoim autentycznym głosem i pomóc im poczuć się osobiście związanymi z Panem. Odnaleźć swoją osobistą pasję do zmian i przekształcić ją w potężny przekaz.

Rozwinąć swoją inteligencję emocjonalną, aby skuteczniej nawiązywać kontakty z innymi i pielęgnować osobistą świadomość tego, jak pozostać autentycznym we wszystkich swoich kontaktach z zespołem. Autentyczność stanowi różnicę pomiędzy kierowaniem organizacją a kierowaniem jednostkami w tej organizacji, ale trzeba pracować, aby ją osiągnąć.

Jak być autentycznym
Autentyczna komunikacja zaczyna się od poznania siebie. Jeżeli nigdy nie usiadł Pan i nie zastanowił się, dlaczego chce być liderem (a nie tylko „szefem”) i jakie zmiany chce Pan wprowadzić, nigdy nie będzie Pan w stanie zainspirować grupy ludzi, aby poszli za Panem.

„Dobrzy liderzy sprawiają, że ludzie pracują dla nich. Wielcy liderzy skłaniają ludzi do pracy dla sprawy, która jest większa niż ktokolwiek z nich – a następnie dla siebie nawzajem w służbie tej sprawy.”
Zanim będzie Pani w stanie wzbudzić zainteresowanie swoim przesłaniem dotyczącym zmiany osobistej, musi Pani na nowo odkryć, co Panią pasjonuje i podjąć świadomą decyzję o byciu liderem w tej sprawie.

Po pierwsze, proszę zastanowić się nad sobą. Kim Pani jest? Jakie doświadczenia miały na Pana największy wpływ i teraz kierują Pana decyzjami? Z jakimi pytaniami zmaga się Pan codziennie? Czego chce Pan nauczyć swoje dzieci? Jaką przyszłość Pan sobie wyobraża? Jakie zmiany chce Pan wprowadzić? Dlaczego? Często można rozpoznać swoje najważniejsze problemy, ponieważ pojawiają się one regularnie w życiu osobistym i zawodowym. Proszę się upewnić, że zidentyfikuje Pan główne kwestie, w których chce Pan dokonać zmian.

„Wymagane działanie różni się zarówno pod względem ilości, jak i treści od działania inspirowanego”.
Proszę określić, jak chce Pani mówić o tej zmianie. Większość z nas porzuciła impulsywne, pełne pasji głosy z młodości, aby brzmieć bardziej dorośle i akceptowalnie. Jeżeli wszystko, co Pan pisze lub mówi, „brzmi jak notatka”, proszę być odważnym i poeksperymentować z mniejszym cenzurowaniem siebie. Ten młodzieńczy głos ma wielką moc i może być dobrze wykorzystany w komunikacji przywódczej. Jednocześnie nie należy wpadać w szał.

„Prorok to wizjoner, który wyobraża sobie możliwą do opisania przyszłość, a następnie ogłasza ją reszcie świata”.
Pisanie osobiste należy traktować jako dyscyplinę, która pozwala wyjaśnić zarówno swoją pasję, jak i stanowisko. Zdyscyplinowany głos komunikacyjny, który wykorzystuje Państwa głębokie przekonania, będzie wyrażał pewność siebie i kompetencje.

Proszę sformułować proste wezwanie do zmiany, które wyrazi, kim Państwo są, czego Państwo chcą i dlaczego ta zmiana ma znaczenie. Państwa ekscytacja i zaangażowanie mogą wywołać ekscytację i zaangażowanie u innych.

„Najsilniejsi liderzy to ci, którzy doświadczyli lub osobiście widzieli negatywne skutki status quo i późniejszą transformacyjną moc zmian”.
Proszę świadomie wybrać bycie liderem. Aby przewodzić, trzeba rozumieć innych i to, jak się do nich odnoszą. Ludzie łączą brak empatii z brakiem charakteru. Empatyczni, „emocjonalnie inteligentni” liderzy rozpoznają swoje uczucia i uczucia innych.

Komunikują się za pomocą języka emocjonalnego, który pomaga innym „rezonować” z ich wizją, panować nad własnym ego, koncentrować się na tym, co czują i reagować w sposób budujący zaufanie.

„Zmiana następuje wtedy, gdy jest na to czas. Lider zauważa, że historia wskazała drogę do zmian i poprzez komunikację sprawia, że kierunek zmian jest oczywisty dla innych.”
Aby rozwijać swoją inteligencję emocjonalną, należy być bardziej świadomym swoich emocji. Proszę nauczyć się, jak i kiedy je komunikować. Nie należy obawiać się emocji innych ludzi – należy reagować i odnosić się do nich, zamiast tylko reagować. Proszę pamiętać, że kierowanie zespołem to coś innego niż kontrolowanie go.

Przesłanie lidera
Kiedy jest już jasne, jaka jest Pana pasja, jakie jest Pana przesłanie dotyczące zmiany i jakie jest Pana zaangażowanie w przewodzenie, może Pan zacząć tworzyć potężne przesłanie przywódcze. Proszę pamiętać, że aby zainspirować innych i zagwarantować ich zaangażowanie w Państwa sprawę, Państwa przesłanie musi mieć osobisty charakter.

„Unikanie prośby o działanie to unikanie doprowadzania innych do drzwi zaangażowania”.
Krok po kroku należy przedstawić swoje referencje i wiarygodność, nadać znaczenie zmianie, której Pan jest orędownikiem, opisać pozytywną przyszłość i wezwać zespół do działania. Proszę uwzględnić następujące kroki:

Stworzyć połączenie – pomóc słuchaczom doświadczyć Państwa autentycznego entuzjazmu i inspiracji. Proszę używać języka, który omija wewnętrznych krytyków Państwa słuchaczy i kieruje się bezpośrednio do ich pamięci i uczuć. Dobrze użyty język tworzy „rezonans”, czyli nieświadome poczucie połączenia z Panem. Należy używać mocnych obrazów i metafor, aby wywołać widoki, zapachy i reakcje emocjonalne. Proszę opowiadać historie, które ilustrują Państwa pomysły, a nie suche, abstrakcyjne koncepcje. Słuchacze rzadko oceniają historie pod kątem wiarygodności, tak jak oceniają dane. Historie są przetwarzane przez inną część mózgu i pomagają w budowaniu empatii. Niektóre historie mogą być o Panu. Jest to potężna technika rzecznictwa, która tworzy więzi, ponieważ inni odnoszą się do Pana doświadczeń. Należy oszczędnie korzystać z osobistych historii. Należy upewnić się, że są one zgodne z przekazem i ilustrują informacje; należy unikać manipulacji emocjonalnej.
Budowanie wiarygodności – Państwa ostatecznym celem jest skłonienie zespołu do zaakceptowania Państwa wizji zmian. Najpierw jednak należy sprawić, aby zespół przyjął Pana, budując zaufanie. Proszę podać swoje osobiste referencje w sprawie, w tym osobiste doświadczenia z pierwszej ręki z danym problemem i jego wpływem na Państwa życie. Proszę zwrócić uwagę na swoje kwalifikacje zawodowe i podać dowody (fakty, przykłady i historie), dlaczego zmiana musi nastąpić. Ujawnić pewne słabości lub niedociągnięcia; ten poziom szczerości zbuduje zaufanie, sprawi, że będzie się Pani wydawać bardziej przystępna i rozproszy potencjalną krytykę.
Uznanie oporu – Proszę wyrazić wdzięczność i przyznać, że nie wszyscy się z Panem zgadzają. Proszę dać znać swojemu zespołowi, że widzi Pan ich pracę i docenia ją. To nie jest zwykłe podsycanie ego. Pokazuje, że Pan ich rozumie, więc chętniej się przed Panem otwierają. Jako lider musi Pan przeorientować swój stosunek do oporu. Opór wobec zmian jest naturalny i w większości przypadków racjonalny. Uznanie innych punktów widzenia tworzy klimat, w którym Państwa zespół czuje się swobodnie, pozwalając na ujawnienie swoich obaw. Jeżeli ich obawy nie wypłyną na powierzchnię, opór będzie narastał i przeszkadzał im w zaangażowaniu i wydajności. Większość ludzi boi się nie zgadzać z liderem. Uznając opór i zapraszając do wyrażenia opinii, rozwiewają Państwo ukryty strach i złość. Będzie się Pan wydawał bardziej partnerem, a mniej przeciwnikiem. Chociaż takie podejście nie gwarantuje, że wszyscy zgodzą się z Państwa opinią, to jednak zyska lojalność.
Ustalenie kontekstu – Proszę poinformować słuchaczy, dlaczego zmiana jest potrzebna właśnie teraz. Zbudować „wspólne rozumienie” lub wspólną narrację na temat historii, implikacji i konsekwencji danej kwestii. Zapewnić wszystkim tę samą odpowiedź, dlaczego ta zmiana jest potrzebna i jaki jest jej obraz. Co to oznacza? Jakie będą skutki globalne? Jaka jest jej wartość moralna i osobista? Państwa słuchacze nie tylko są w stanie poradzić sobie z takim poziomem myślenia, ale także chętnie się w niego angażują. Proszę pozwolić im się rozpalić. Tworząc tę wspólną narrację, należy zrównoważyć osobistą pasję z twardymi danymi, wyjaśnić, jak Państwo pasują do większego kontekstu. Należy przedstawić historię i fakty, aby ustanowiony przez Państwa kontekst był wiarygodny i możliwy do sprawdzenia.
Proroctwo – Opisywanie przyszłości w sposób inspirujący. Proszę pisać o przyszłości, którą chcą Państwo stworzyć. Proszę pomóc odbiorcom wyobrazić sobie świat po wprowadzeniu zmian. Wykorzystać analogię, metaforę, historię i osobiste doświadczenia. Wezwać swój zespół do wspólnej pracy na rzecz żywej przyszłości, w której mają osobisty udział. Porównać i zestawić najlepsze i najgorsze możliwe przyszłości, w oparciu o sukces lub porażkę Państwa wizji zmiany.
Wezwanie do działania – Teraz należy wskazać drogę do przodu. Proszę opisać działania, które Państwo osobiście wykonają, aby ta zmiana się dokonała. Proszę powiedzieć o ryzyku, jakie Państwo podejmą, i o poświęceniach, które prawdopodobnie wywołają uczucie zwątpienia w siebie. Zanim zakończy Pan tę część swojego przekazu, niech Pan skorzysta z pisania, aby pozbyć się tych głosów zwątpienia. Pisanie powinno pomóc w wydobyciu Państwa przekonań i kroków działania. Wybierając działania, należy zadać sobie pytanie, jakie kroki można podjąć, aby wywołać największe zaangażowanie zespołu. Proszę sobie wyobrazić „miernik wpływu” i starać się uzyskać jak najwyższą ocenę.
Przypieczętuj ich zaangażowanie – Drugą częścią wezwania do działania jest poproszenie wyborców o podjęcie kroku, który przypieczętuje ich zaangażowanie w Państwa plan zmian. Niektórzy liderzy nie czują się komfortowo, prosząc swoich ludzi o podjęcie działań. Jeżeli nie potrafią Państwo tego zrobić, ryzykują Państwo stworzenie kultury „przerzucania odpowiedzialności”, w której wszyscy myślą, że ktoś inny bierze na siebie odpowiedzialność. Prosząc o działanie, prosi Pan wszystkich o dokonanie osobistego wyboru, aby wejść na pokład. Działania, o które Państwo proszą, powinny być łatwe do zrozumienia, proste i znaczące.
Codzienna świadomość i autentyczność
Teraz, gdy ma Pan już osobiste przesłanie dotyczące zmiany, potężną platformę przywódczą i inteligencję emocjonalną do nawiązywania kontaktów z innymi, proszę spróbować codziennie autentycznie komunikować się z zespołem, aby zainspirować go do działania na rzecz zmiany. To trudne zadanie wymaga wysokiego poziomu świadomości osobistej i nikt nie robi tego idealnie.

„Autentyczność jest mostem od zgodności do zaangażowania, od satysfakcji do lojalności, od zwykłej zmiany do postępu”.
Przemówienia będą oczywistą i podstawową metodą przekazywania Państwa wiadomości. Jednak za każdym razem, gdy odpowiada Pan na pytania lub wyzwania, ma Pan okazję do zainspirowania, czy to podczas formalnego Q & A, czy też gdy ktoś wchodzi do Pana biura na pogawędkę.

Aby odpowiedzieć na pytania w sposób autentyczny, należy uznać pytającego, a nie tylko pytanie; zawsze dobrze słuchać; unikać defensywy; przekazać, że rozumie się uczucia pytającego; znaleźć punkty wspólne między poglądami i zapytać, czy na pewno odpowiedział Pan na jego wątpliwości.

„Energia zbiorowego przekonania będzie napędzać odpowiedzi na złożone pytania dotyczące globalnej konkurencji, narodowej patologii społecznej, fanatycznego ekstremizmu i współpracy międzynarodowej.”
Należy poznać ukrytą intencję pytania, to znaczy pytanie, które naprawdę chcą zadać, ale być może boją się postawić przed Panem. Zazwyczaj intuicja podpowie Panu, o co naprawdę chodzi. Zignorowanie ich prawdziwego pytania byłoby dla Pani nieautentyczne, nawet jeśli nie zakomunikują go bezpośrednio. Proszę odpowiadać zarówno na pytania zadane, jak i te niewypowiedziane.

Oprócz pytań, obaw i wyzwań, które się pojawiają, należy prowadzić ciągłe nieformalne rozmowy. Każda z nich jest okazją do autentycznego przekazania swojego przesłania przywódczego.

E-maile, spotkania przy kawie, wywiady prasowe, pogawędki przy piwie – za każdym razem muszą Państwo przekazać swoje przesłanie i chęć nawiązania kontaktu. Oznacza to, że za każdym razem należy przedstawić prawdziwego siebie. Dlatego Państwa podstawowy przekaz musi być autentyczny, musi wynikać z tego, kim Państwo są.

Szczególnie w przypadku komunikacji z pracownikami należy zachować „perspektywę lidera”. Należy znaleźć proaktywne sposoby utrzymywania połączenia, dostępności, zrozumienia, docenienia, wsparcia i inspiracji, aby wszyscy byli skoncentrowani i szli do przodu.

Sercem tej komunikacji jest Pana osobiste pragnienie, aby nie zadowalać się mniejszymi wymaganiami, aby zawsze inspirować, a nie tylko informować, aby być liderem, a nie tylko szefem.

O Autorze

Terry Pearce, „senior stateman” coachingu wykonawczego, kieruje firmą konsultingową Leadership Communication. Jest nauczycielem i autorem bestsellerów.

Rate this post