Legendarna dyrektor reklamy Charlotte Beers koncentruje się na cechach i umiejętnościach, których potrzebują kobiety, aby pełnić funkcje kierownicze, ale każdy profesjonalista – mężczyzna czy kobieta – może skorzystać z jej perspektyw i strategii. Charlotte Beers bez skrępowania opowiada o swoich doświadczeniach i doświadczeniach studentów, którzy biorą udział w jej seminariach „X Factor”. Efektem jest solidna, możliwa do zrealizowania strategia wykorzystania wrodzonych talentów. Misją Beers jest rozwijanie potencjału przywódczego kobiet, pomagając im uniknąć sytuacji, w której „uważane są za kobiece kosztem bycia postrzeganymi jako przywódcze”. Podkreśla ona, że sukces można osiągnąć dzięki wykorzystaniu własnego „ja”. getAbstract poleca jej autobiografię wszystkim, którzy mają większe aspiracje w pracy i w życiu.

Artykuł  przetłumaczony algorytmicznie (przepraszamy za niedoskonałości) jako materiał na nasze gry biznesowe.

Take-Aways
Jeżeli chcą Państwo osiągnąć sukces w pracy, należy podjąć zdecydowane działania na dwóch głównych frontach: Zmiana sposobu postrzegania siebie i zmiana sposobu postrzegania przez innych.
Samoświadomość pochodzi z introspekcji. Proszę zacząć od oceny przekazów, jakie otrzymywał Pan od rodziny w dzieciństwie.
Proszę poznać swoje „cechy”, czyli instynktowne reakcje, które wpływają na to, jak reagują Państwo w miejscu pracy.
Stworzyć „przed autoportretem”, destylując posiadane umiejętności, otrzymane wykształcenie, mocne i słabe strony.
Następnie proszę stworzyć wizjonerski „autoportret po”, który podkreśli Pana ambicje.
Proszę przeprowadzić podstawowe badania, aby dowiedzieć się, co ludzie myślą o Pani i Pani możliwościach.
Wykorzystać „trzy R” do budowania relacji: „szacunek”, „reputacja” i „uznanie”.
Aby skutecznie się komunikować, należy najpierw przeanalizować prawdopodobne reakcje innych ludzi, a następnie przygotować swój dokładny przekaz.
Określić moment krytyczny, w którym można coś zmienić, przejmując inicjatywę.
Umieścić swoją samoocenę w kontekście: Odkryć powody, dla których Państwo pracują i dowiedzieć się, co chcą Państwo osiągnąć.
Podsumowanie
„Od rewolucji do ewolucji”
Oto wymowna statystyka: „Około 51% stanowisk kierowniczych i zawodowych przypada dziś kobietom, w porównaniu z zaledwie 25% w 1980 roku.” Mimo tego ogromnego postępu, kobiety nadal napotykają na przeszkody i „nieprzejrzyste” (choć już nie szklane) sufity, które ograniczają ich postęp, gdy próbują budować autentyczne, dynamiczne relacje z męskimi szefami, rówieśnikami i współpracownikami. Firmy poczyniły duże postępy w zakresie ograniczenia molestowania seksualnego w miejscu pracy, ale, jak na ironię, te osiągnięcia stworzyły „klimat ostrożności”, który stawia kobiety w gorszej sytuacji w kontaktach z męskimi autorytetami. Jeżeli jest Pani kobietą pracującą, trzy czynniki środowiskowe będą stanowić wyzwanie dla Pani wysiłków w pracy:

Rozdźwięk” między kobietami i mężczyznami – płcie różnią się w myśleniu i podejściu do pracy, celów i osiągnięć.
Męskie postrzeganie „kobiecości” – Koledzy oczekują od kobiet zachowań zgodnych ze stereotypami; gdy kobieta lider zachowuje się inaczej, mężczyźni mogą ją krytykować lub czuć się niekomfortowo, pracując dla niej.
Pani „ograniczenia narzucone przez samą siebie” – Nie można osiągnąć pełnego potencjału, jeżeli kupuje się przekonania innych na temat Pani i Pani roli.
My, kobiety, nie czujemy się komfortowo w roli „małych ludzi” i nie lubimy być ograniczane do tego, co uważa się za kobiece, kosztem bycia postrzeganymi jako liderki”.
Ciężka praca i świetne wyniki nie wystarczą, aby zyskać szacunek i uznanie, na które zasługuje dobry lider. Jeżeli chce Pani awansować na wyższe szczeble w swojej firmie, musi Pani podjąć zdecydowane działania na dwóch głównych frontach: Zmienić sposób, w jaki postrzega się siebie w pracy i zmienić sposób, w jaki postrzegają Pana inni, aby docenili Pana prawdziwą wartość i ogromną obietnicę. Zacząć od zrozumienia swojego prawdziwego „ja”. Rozpoczynając swoją samoocenę, proszę prowadzić dziennik.

„Wiadomości: Jak nauczył się Pan angażować”
To, kim Pan jest i jak się Pan zachowuje w kontaktach z innymi w dorosłym życiu, jest po części wynikiem zachęcających lub zniechęcających lekcji, które otrzymał Pan w dzieciństwie. Podświadomie przenosi Pan te wiadomości z dzieciństwa do swojego dorosłego życia i do miejsca pracy, gdzie – na dobre i na złe – przejawiają się one w Pana postawach i działaniach zawodowych. Proszę zachować wzmacniające przesłania, które dobrze Pani służą, ale wyeliminować „wewnętrznego krytyka”, który oczernia Panią i niszczy Pani pewność siebie. Proszę odpowiedzieć na te pięć pytań, aby ocenić, jakie są źródła Pani reakcji na sytuacje w pracy:

„Co mówiła Pani matka?” – Być może jej przesłania motywowały Pana, ale może pamięta Pan, że niektóre z jej litanii były „negatywne” lub „szczerze pozbawione mocy”.
„Czego uczyło Pana rodzeństwo?”. – Relacje z bratem i siostrą określają Pana rolę w rodzinie i dają możliwość uczenia się i ćwiczenia umiejętności interpersonalnych.
„Jak opisałaby Pani swoją rodzinę?” – Cechy, które przypisuje Pan swojej rodzinie, często ujawniają wiele na temat Pana stylu przywództwa.
„Co jest najbardziej znaczące w Pana rodzinie?” – Proszę poszukać korelacji między dynamiką rodziny a sposobem, w jaki angażuje się Pan w pracę.
„Jakimi darami został Pan obdarzony?” – Proszę poszukać błogosławieństw w przekazach rodzinnych. Mogą to być ukryte, ale potężne przypomnienia o Pani wrodzonym talencie.
„Czego chcą kobiety? Cóż, chcemy mieć miejsce przy stole”.
Proszę przeanalizować swoje nowe spostrzeżenia pod kątem tego, jak odnoszą się one do Pani zawodowych celów „przywódczych”. Ma Pan trzy możliwości: Może Pan odrzucić niechciane, nieistotne i przestarzałe wiadomości; może Pan zmienić niektóre wiadomości, dodając do nich bardziej odpowiednią treść; lub może Pan przekształcić znalezione perełki w kamienie milowe, na których będzie Pan budował swój rozwój.

„Cechy: Nieznajomy wewnątrz”
Podczas gdy wiadomości pochodzą z otoczenia zewnętrznego, podstawowe cechy, które określają i kierują Pana zachowaniem, są wewnętrzne. Pana cechy to głęboko instynktowne reakcje, które decydują o tym, jak manifestują się Pana mocne i słabe strony. Na przykład, może Pan mieć wspaniałe umiejętności – lub poważne ułomności – w zakresie współpracy, komunikacji lub wytrwałości, ale coś znacznie głębszego w Panu napędza te cechy.

„Praca pozwala na bycie kimś zupełnie innym, niż jest się w domu i w towarzystwie. To wyzwalające, że można odkryć zupełnie nową stronę siebie. „
Proszę zauważyć, jak Pani cechy wpływają na Pani zachowanie. Na przykład, jeżeli jest Pan wytrwały, to zawsze doprowadza Pan projekt do końca, ale minusem wytrwałości może być upór. Proszę wniknąć głęboko w siebie, aby znaleźć jedną dominującą cechę, która pochodzi z Pana rodziny i jedną równie dominującą cechę „z krwi i kości”, która określa Pana wyjątkowy sposób bycia. Pierwsza cecha charakteryzuje to, jak podchodzi Pan do życia w ogóle, a druga oświetla to, jak zachowuje się Pan w pracy. Autorka i szefowa działu reklamy Charlotte Beers ma udział w rodzinnej cesze „płomiennej niecierpliwości”, ale co ważniejsze, zbudowała swoją karierę na swojej wyjątkowej, osobistej cesze: „Przy wszystkich rzeczach wolałabym być odpowiedzialna”.

„Autoportret: Kim myślisz, że jesteś”
Introspekcja i analiza siebie pomagają określić, kim Pani jest teraz i kim może się stać. Proszę stworzyć autoportret, łącząc pięć aspektów siebie: 1) Pani „mocne i słabe strony w pracy”, 2) Pani „wykształcenie i umiejętności”, 3) Pani „wpływy rodzinne”, 4) Pani cechy oraz 5) Pani rozumienie swojej istoty. Proszę stworzyć zarówno bazowy „autoportret przed”, jak i wizjonerski „autoportret po”, który pomoże Pani zobaczyć siebie i swoje cele.

„Cechy, które według ekspertów będą niezbędne, aby firmy mogły odnieść sukces na globalnym rynku, to te same cechy, które według innych ekspertów kobiety mają w nadmiarze.
Weźmy przykład Alicji, która zdała sobie sprawę, że jej cechami osobowościowymi są elastyczność i kreatywność, a jej przesłania rodzinne koncentrują się na znaczeniu grupy nad każdym pojedynczym członkiem. Uświadomiła sobie, że te dwa aspekty jej osobowości sprawiają, że stara się zawsze zachować pokój, a jej umiejętności zawodowe podkreślają jej talent do dyplomacji i współpracy. W swoim autoportrecie „przed” widziała siebie metaforycznie jako „równinę zalewową”, która pielęgnuje wszystkich innych, ale przez to czuła się wysuszona. Po ocenie zalet i wad tej charakterystyki, opracowała portret „po”, który przedstawia ją jako „potężną rzekę”, kierującą się własnymi zasadami. Alice przekonała się, jak ważne są „słowa, obrazy, motta lub symbole”, których używa do opisania siebie.

„Road Show: Za kogo oni Panią uważają”
Przechodząc z życia prywatnego do publicznego, należy „zabrać swój show w trasę” i dowiedzieć się, jak widzą Panią inni. Im więcej wie się o ich wyobrażeniach, tym skuteczniej można przekazać swoje przesłanie. Aby dowiedzieć się, co myślą ludzie wokół, należy przeprowadzić własne badanie wśród przełożonych, współpracowników lub pracowników. Proszę zadawać trudne pytania, aby uzyskać pełny obraz sytuacji. Proszę traktować swoje badania jako tylko badania i nic osobistego.

„Rola, jaką praca odgrywa w Pana życiu, może być bardzo różna, ale niezależnie od tego, jaka ona jest, stanowi ona część ramy wokół Pana portretu”.
Proszę umawiać się na niezobowiązujące spotkania w cztery oczy z osobami, których opinie są dla Pani ważne. Proszę zapytać, co sądzą o Pani umiejętnościach zawodowych, wydajności pracy, stylu przekazywania informacji, wyjątkowych cechach i umiejętnościach nawiązywania relacji. Zadawać konkretne, otwarte pytania, takie jak: „Jak według Pana podchodzę do swojej pracy?”. Jeżeli na przykład powiedzą, że jest Pani „dobrze przygotowana”, proszę poprosić o przykład. Następnie proszę zapytać ponownie, czy ich ilustracja pokazuje, że jest Pan dobrze przygotowany. Może się to wydawać zbędne, ale ten rodzaj pytań „podwójnych” ujawnia przydatne informacje, których raczej nie uzyska Pan podczas standardowej oceny pracy. Zawsze należy zapytać: „Jakie to ma dla Pana znaczenie?”, aby zyskać świeże spojrzenie na powody ich opinii. Nigdy nie należy czuć się urażonym, zranionym lub zniechęconym tym, co się słyszy. Dzięki nowo zdobytej wiedzy będzie Pani miała „pozycję siły”.

„Relacje: Państwa system dostaw”
Dobre przywództwo wymaga pasji w relacjach i w pracy. Należy dbać o sprawy, które są dla Pani ważne i nie bać się mówić innym, co Pani czuje. Proszę stosować „trzy R” budowania i wzmacniania relacji zawodowych:

„Szacunek – podstawa wszystkich relacji zawodowych, szacunek wynika z uznania, że inni ludzie mają cechy odmienne, ale nie mniej ważne od Państwa.
„Reputacja” – Kontrolują Państwo i wzmacniają swoją pozycję poprzez świadome prezentowanie swojego najwyższego potencjału. Należy prezentować się tak, jak chce Pan, aby inni Pana widzieli.
„Rozpoznawalność” – Pana „plan medialny” powinien pozwolić innym ludziom dowiedzieć się, kim Pan jest i co Pan potrafi. Proszę rozpowszechniać informacje o swoich osiągnięciach – w razie potrzeby bezwstydnie.
„Komunikacja: Słyszę Cię”.
Kiedy komunikuje się Pan z innymi ludźmi, „nie liczy się to, co Pan mówi, ale to, co oni słyszą”. Pamiętając o tym aksjomacie, automatycznie koncentruje się Pan na potrzebach swoich słuchaczy. Po pierwsze, przed wypowiedzią należy zastanowić się, jaka będzie reakcja słuchaczy na podstawie ich poglądów. Należy tak opracować swój przekaz, aby wywołać pożądaną reakcję. Po drugie, należy „postanowić dokładnie to, co chce się powiedzieć”. Mając te spostrzeżenia, należy precyzyjnie kontrolować swoje słowa, ton i otoczenie. Dotrzeć do sedna tego, co chce się przekazać.

„Informowanie, pytanie, konfrontacja
Może się wydawać, że Pana praca to niekończąca się seria prezentacji, ale niech Pan nie stanie się tylko tłem dla prezentacji PowerPoint. Proszę wykorzystać osiem poniższych strategii, aby znaleźć się w centrum uwagi:

„Zacznij od środka” – Przyciągnij zainteresowanie publiczności, rozpoczynając od niespodziewanej ciekawostki.
„Znajdź dramaturgię – Wykorzystaj zdjęcia, dźwięki i cytaty, aby ożywić swoją prezentację.
„Wykorzystaj nieoczekiwane wizualizacje” – Włącz kreskówki lub obrazy, aby ożywić nudne dane.
„Pozwólcie Państwo na ciszę” – Proszę zrobić przerwę w wypowiedzi, aby pobudzić słuchaczy.
„Unikać przewidywalnych sekwencji” – Nie należy mówić ludziom, co zamierza się powiedzieć za chwilę. Proszę iść do przodu i trzymać słuchaczy w napięciu.
„Wyciągaj wnioski” – Państwa zadaniem jest interpretacja danych.
„Proszę myśleć o swoim głosie” – Proszę używać fleksji głosowej, aby przekonać innych.
„Opowiedz historię o sobie” – Niech informacje będą osobiste.
„Oto wniosek: Osoba, która jest bardzo dobra w relacjach z innymi, jest tą, która przejmuje kierownictwo.”
Wiele kobiet musi poprawić swoje umiejętności prezentacji, czy to wygłaszając przemówienie, czy też prosząc o zadanie, podwyżkę lub awans. Proszę ćwiczyć „umiejętne proszenie”, prosząc najpierw o czyjąś niepodzielną uwagę, a następnie przedstawiając swój pomysł i pokazując, jakie korzyści przynosi on drugiej osobie. Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami. Jeżeli dojdzie do konfrontacji, należy „obrócić się na bok”, czyli fizycznie zmienić swoje stanowisko lub zejść z tematu. Panowanie nad swoimi emocjami; „niedowartościowanie” może rozładować niestabilną sytuację i pozwolić innym przemyśleć swoje reakcje.

„Na czele: Kiedy przejąć inicjatywę”
Niezależnie od tego, czy musi Pani stawać na wysokości zadania i pełnić rolę przywódcy codziennie, czy tylko raz w życiu, proszę być czujnym na krytyczny moment, w którym może Pani dokonać zmian, przejmując inicjatywę. Kobiety stają przed wyjątkowymi wyzwaniami, gdy realizują swoje skłonności do przewodzenia. Kobieta, która chce być liderem, często cierpi z powodu bycia nazywaną „samozwańczą lub, co gorsza, autopromotorką”.

„Inni nie muszą lubić Pani pomysłu, muszą być tylko przekonani, że to się stanie”.
Pełnienie roli „agenta zmian” oznacza rezygnację ze status quo na rzecz przekonania innych do czegoś, co początkowo będzie dla nich niewygodne. Proszę wykorzystać swoje umiejętności prezentacji i spostrzeżenia z autoportretu, aby przekazać swoje przesłanie w „przekonujący, nieunikniony sposób”. W miarę, jak będzie Pan miał jasność co do tego, kim Pan jest, zbliży się Pan do roli lidera.

„Dlaczego pracujesz?”
Proszę umieścić swoją samoocenę w kontekście: Odkryć, dlaczego Pan pracuje i co chce Pan osiągnąć. Jeżeli nie wie Pan, musi Pan stworzyć swój autoportret „przed” i „po”. Jeżeli „marzy Pani o większym celu”, proszę ocenić pod tym kątem swoje autoportrety. Jeżeli pracuje Pan przede wszystkim dla pieniędzy, proszę pamiętać, że same pieniądze nie są zazwyczaj satysfakcjonujące, jeżeli nie ceni Pan również swoich osiągnięć. Powody, dla których Pan pracuje, i wyniki, których Pan oczekuje, będą się zmieniać w trakcie kariery. Gdy zmieniają się okoliczności wykonywania pracy lub rola w firmie, należy ponownie ocenić swoje stanowisko, aby znaleźć nowe możliwości.

„Jeżeli uważa Pan, że świat będzie lepszy, ponieważ ma Pan zarówno chęć, jak i środki, aby przejąć inicjatywę, to jest to czas, aby w to wejść.
Niezależnie od tego, na jakim stanowisku Pan pracuje, w Pana karierze będą prawdopodobnie występować trzy główne „cykle życia zawodowego”. W różnych okresach, nawet w ramach tej samej pracy, może się Pan znaleźć w roli „wykonawcy”, „kierownika” lub „lidera”. Wykonawcy wykonują zadania, kierownicy tworzą środowisko dla pracowników, a liderzy wizualizują przyszłość. Każda funkcja wiąże się z określonymi obowiązkami, zachowaniami i umiejętnościami. Jeżeli zazwyczaj jest Pani wykonawcą lub kierownikiem, przyjęcie roli przywódcy może być przerażające. Ale gdy będzie Pani to robić wystarczająco często, przywództwo stanie się „Pani nową rzeczywistością”.

O autorze
Charlotte Beers, była dyrektor generalna Ogilvy & Mather Worldwide, w latach 2001-2003 pełniła funkcję podsekretarza stanu USA.

Rate this post