Autor Dave Anderson ma prostą technikę. Wybiera z oburzających wiadomości historie, które jego zdaniem wykazują nadmierne stosowanie poprawności politycznej (czyli, w jego mniemaniu, zbytnie wychylanie się, aby być sprawiedliwym) i wykorzystuje je, aby wywołać u Państwa złość. Następnie oferuje podstawowe rady dotyczące zarządzania, aby zapobiec możliwości, że zachowają się Państwo jak ludzie z tej historii. Jego mądrość ze świata pracy jest konwencjonalna, ale nasyca swój tekst osobowością, choć czasami negatywnie. Opisuje siebie jako krucjatę prawdy, która chętnie występuje przeciwko konwencjonalnym opiniom. W rzeczywistości pisze – być może właśnie po to, aby podkreślić swoje poglądy – głosem arcykonserwatysty: antyimigracyjnego, antymniejszościowego i najwyraźniej nietolerancyjnego. Innymi słowy, Anderson wydaje się być dumny z tego, że jego polityka jest niepoprawna. Jego krótkie porady dla kadry zarządzającej pojawiają się z wyraźnie powiewającą flagą. Jeżeli uważają Państwo, że poprawność polityczna wymknęła się spod kontroli i chcą zobaczyć, jak wahadło wychyla się w drugą stronę, getAbstract uważa, że będą Państwo zadowoleni z tej książki.

Opracowanie zostało przetłumaczone maszynowo (przepraszamy za błędy) jako materiał na nasze gry szkoleniowe i symulacyjne.

Take-Aways

  • Zarządzanie jest zbyt cholernie poprawne politycznie, a to źle wpływa na wydajność.
  • Proszę nauczyć się robić to, co słuszne, nawet jeśli to obraża ludzi.
  • Nie zatrudniać i nie awansować ludzi tylko dlatego, że są z mniejszości. Proszę stworzyć merytokrację.
  • Dyskryminować! Albo przynajmniej rozróżniać dobrych i złych pracowników. To jest dobre dla biznesu.
  • Dawać uczciwe informacje zwrotne – brutalnie uczciwe.
  • Nie tylko starać się być konkurencyjnym, ale żądać zwycięstwa. Dawać przykład.
  • Pamiętać, że konwencjonalna mądrość jest zazwyczaj kłamstwem – należy ją obalić.
  • Zwracać uwagę na to, jak Państwa pracownicy osiągają wyniki, a nie tylko na to, że je osiągają.
  • Proszę nie być mięczakiem.
  • Nie jest Pana zadaniem sprawić, aby ludzie Pana lubili.

Podsumowanie

Polityczna poprawność w amoku
Czy mogą Państwo w to uwierzyć? Poprawność polityczna wymknęła się spod kontroli w każdej sprawie. Grupy wspierające imigrantów chcą, aby Ameryka zmieniła się tak, aby dostosować się do imigrantów. W systemach szkolnych zrezygnowano z pojęcia porażki, aby uczniowie nie czuli się źle. Nauczyciele nie rozliczają już dzieci z nauki i osiągnięć. American Civil Liberties Union domaga się, aby wyborcy usunęli sędziów ze stanowisk tylko dlatego, że obrażają kilka osób. Organizacja Narodów Zjednoczonych jest pełna łajdaków, którzy gryzą rękę, która ich karmi.

„W świecie zafascynowanym 'najlepszymi praktykami’, należy przeciwstawić się konwencjonalnemu myśleniu i … królestwu słabych i posłusznych zwolenników; niemyślących, zbędnych owiec, które żyją widząc ruchomą linię i wchodząc do niej, zamiast myśleć samodzielnie.
Ameryka zaczęła nagradzać ludzi za to, że urodzili się jako tak zwane ofiary. Zachęcamy ludzi do myślenia, że zasługują na nagrodę za to, kim są, a nie za to, co robią.

Te klęski poprawności politycznej odbijają się echem w firmach i organizacjach. Wielu pracowników nie chce pracować. Nie są skłonni do rozwijania swoich umiejętności ani do prób doskonalenia się. Uważają, że zasługują na premie, nawet jeśli nie chcą na nie zapracować. Kierownictwo firmy jest pełne politycznie poprawnych mięczaków, którzy słodzą prawdę i boją się udzielać szczerych informacji zwrotnych. Starają się być wszystkim dla wszystkich, zamiast prowadzić pracowników do najlepszych 20% pracowników, gwiazd, które naprawdę napędzają firmę. Aby wprowadzić swoich pracowników na najwyższe stanowiska, należy przestrzegać tych 10 niepoprawnych politycznie zasad.

Nie osłabiaj się!
„Niech Pan zrobi kilka fal dziś, jutro i odtąd, aby odesłać do lamusa mięczaków”.
Mięczaki nie potrafią przewodzić. Proszę przestać próbować dowiedzieć się, czego wszyscy chcą i zacząć robić to, czego ludzie potrzebują. Oto energiczne strategie, które sprawią, że stanie się Pan liderem, a nie mięczakiem:

Dyskryminacja – Nie można zbudować wspaniałej firmy, jeżeli ludzie są mierni, a będą, jeżeli nie będzie się rozróżniać dobrych pracowników od słabych. Jack Welch dyskryminował. Kluby dla często podróżujących i firmowe programy lojalnościowe dyskryminują cały czas. Państwo też mogą.
Zburzyć pudełko – Nie należy zbytnio ograniczać się precedensami. Proszę robić rzeczy inaczej. Proszę uczyć się od takich ludzi jak Ronald Reagan i trener koszykówki UCLA John Wooden. Odnieśli oni sukces, podejmując bezprecedensowe, nie do pomyślenia, nieszablonowe działania. Zachęcajcie Państwo swoich pracowników do myślenia w nowy sposób, kwestionowania dogmatów i podążania za marzeniami.
Czynić ludzi odpowiedzialnymi – Wyrażać się jasno i z szacunkiem, ale bardzo bezpośrednio. Niech ludzie wiedzą, że nie muszą lubić swojej pracy, ale na pewno muszą ją wykonywać kompetentnie. Niech wiedzą, że nie dostaną wynagrodzenia za siedzenie w miejscu. Nie należy tolerować tego, co jest nie do przyjęcia. Niech Państwa oczekiwania będą jasne, a decyzje sprawiedliwe. Przykład, jaki Państwo dają, powinien być wzorem dla Państwa pracowników.
Udzielanie jednoznacznych informacji zwrotnych – Proszę być brutalnie szczerym. Bądź precyzyjny, konsekwentny i konkretny.
Pozbyć się darmozjadów
„Dyskryminować? Tak, dyskryminować”.
W Państwa organizacji nie ma miejsca na uprawnienie. Uprawnienia to jedna z najgorszych spuścizn politycznie poprawnego myślenia (wystarczy zobaczyć, jak niektóre miejsca rozpieszczają włóczęgów i imigrantów). Jeżeli ludzie nie chcą pracować, to na nic nie zasługują. Pańskie strategie powinny być następujące:

Nie być tolerancyjnym mięczakiem – podejmować właściwe decyzje, a nie te łatwe. Ustalić jasne standardy wydajności i wymagać ich spełnienia.
Stawiać wysoko poprzeczkę dla wyników – Czynić ludzi odpowiedzialnymi. Nie nagradzać za niepowodzenia.
Pan jest termostatem – Proszę kontrolować środowisko korporacyjne, a nie tylko je odzwierciedlać.
Niech Państwa firma stanie się merytokracją – Należy odrzucić ludzi, którzy nie pasują do firmy, którzy nie potrafią odnieść sukcesu lub którzy nie chcą ciężko pracować.
Nie należy mylić wyniku z grą
„Skuteczna informacja zwrotna jest… brutalnie szczera”.
Politycznie poprawni liderzy – jeżeli w ogóle można ich nazwać liderami – dają się zwieść wynikom. Ważne jest nie to, jakie wyniki osiągają ludzie, ale jak je osiągają. Liczby to nie wszystko. Niejednokrotnie katastrofy spowodowane poprawnością polityczną osłabiają firmy. Proszę ich unikać, stosując poniższe strategie:

Przyjrzyjmy się wynikom – Jak Pan i Pana pracownicy osiągają te wyniki?
Strzeż się gwiazd – Wiele osób na początku wygląda świetnie, ale nie potrafi utrzymać swojego sukcesu, ponieważ opiera się na złych praktykach.
Wyznaczać jasne cele – Wyznaczać pracownikom wymierne cele do osiągnięcia.
Profilowanie pracowników – Należy dokładnie wiedzieć, kto osiąga cele.
Wykorzystać profile liczbowe do coachingu pracowników – Dokładnie przeanalizować, w jaki sposób osiągają wyniki, a nie tylko wyniki końcowe.
Rozgniewać ludzi, gdy trzeba
„Proszę mi czytać z ust: Nielegalni imigranci to przestępcy”.
Proszę uczciwie mówić o ludziach, których zwalnia Pan za brak wyników. Nie należy mówić, że „odeszli, aby szukać innych możliwości”. Nie należy bać się szczerych informacji zwrotnych, które mogą urazić ludzi. Radzenie sobie z kilkoma oburzonymi osobami to niewielka cena za wysoką wydajność organizacji. Proszę nie być poprawnym politycznie. Proszę mówić prawdę. Proszę zastosować te trudne strategie przekazywania prawdziwych informacji zwrotnych pracownikom i nie martwić się, że ludzie będą się denerwować:

Dawać pozytywne informacje zwrotne – Ale tylko wtedy, gdy na nie zasługują. To tanie i ludzie to lubią.
Udzielanie neutralnych informacji zwrotnych – Jest to właściwe w przypadku, gdy ludzie mają problem z zachowaniem lub wydajnością. Zamiast ignorować problem, należy wskazać na wadliwe działanie i jego konsekwencje, a następnie zaproponować sposób poprawy zachowania.
Udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej – Należy wskazać rzeczywisty problem z wykonaniem zadania i jego rozwiązanie (nie opcję). Pokazać rozwiązania na własnym przykładzie.
Unikać pustych informacji zwrotnych – nikomu nie pomagają.
Unikać negatywnych informacji zwrotnych – To tylko dowodzi, że jest Pan fatalnym liderem.
Proszę nie łykać konwencjonalnej mitologii
„Myślenie to ciężka praca, dlatego tak mało ludzi ją wykonuje”.
Ludzie połykają mnóstwo mitów historycznych, politycznych i zawodowych. Mało kto wie o wielkiej odwadze i zdolnościach przywódczych generała George’a Armstronga Custera, ponieważ politycznie poprawni historycy uznali go za wieprza chwały. Inne mity to przekonanie, że media są sprawiedliwe i wyważone. Proszę uważać, aby nie przyjąć tych mitów biznesowych:

Trzeba mieć charyzmę, aby być wielkim prezesem – W rzeczywistości najlepsi prezesi są skromni. Pycha jest złą cechą lidera. Utrudnia budowanie zespołu i blokuje słuchanie informacji zwrotnych, przyznawanie się do błędów lub zwalnianie błędnych pracowników. Wielcy liderzy nieustannie pracują nad tym, aby się doskonalić. Aby to zrobić, najpierw przyznają, że muszą się rozwijać.
Im większy, tym lepszy – Ten mit prowadzi do fatalnych decyzji biznesowych, takich jak dążenie do przejęć, które mogą być bardzo rozpraszające. Większość przejęć nie przynosi rezultatów, ponieważ niszczy koncentrację firmy, zbytnio rozrzuca jej aktywa i sprawia, że menedżerowie gonią za przychodami, a nie zyskami.
Każdy w zespole jest graczem zespołowym – Większość ludzi działa dla siebie. Należy bardzo uważać, aby wierzyć ludziom, którzy twierdzą, że interesuje ich tylko dobro zespołu lub firmy. Proszę się dobrze przyjrzeć. Podważać dane, którymi posługują się na poparcie swoich argumentów. Nigdy nie należy podejmować decyzji pochopnie. Jeżeli ktoś przychodzi do Pani ze skargą na innego członka zespołu, proszę zaproponować, że pójdzie Pani z tym skarżącym na spotkanie z członkiem zespołu i omówi problem. Często zdarza się, że skarga nie jest warta takiego wysiłku – lub ryzyka – i skarżący odmówi.
Zapomnieć o różnorodności
„Pozytywna informacja zwrotna jest najbardziej opłacalnym sposobem poprawy wyników i motywowania pracowników.
Akcja afirmatywna to strategia przegrana. Proszę podejmować decyzje na podstawie zasług, a nie rasy czy pochodzenia etnicznego. Zatrudniać i promować najlepszych. Dlaczego mieliby Państwo chcieć mieć pracowników, którzy wyglądają jak Organizacja Narodów Zjednoczonych, jeżeli ludzie nie potrafią wykonywać swojej pracy? Państwa proste strategie powinny brzmieć:

Bądź ślepy na kolory! – Zapomnij o różnorodności. Kolor skóry nie ma znaczenia. Potrzebują Państwo pracowników o dobrym charakterze, sumiennych i kompetentnych – nie tęczowej koalicji. Oznacza to pociąganie do odpowiedzialności każdego pracownika, nawet jeżeli nie jest to poprawne politycznie.
Wymagać lojalności – Lojalność to nie tylko trzymanie się linii firmy. Lojalni ludzie osiągają konsekwentne wyniki.
Proszę pomóc ludziom skupić się na tym, co można kontrolować – Proszę nie pozwolić, aby Państwa ludzie myśleli o sobie jak o ofiarach. Proszę powiedzieć pracownikom, że ich wyniki są w ich własnych rękach. Zatrudniać ludzi energicznych, którzy przejmują kontrolę nad swoimi okolicznościami. Pociągać do odpowiedzialności wszystkich, bez względu na rasę czy pochodzenie etniczne.
Nie zadowalać się tylko wygraną, ale ciągle iść do przodu
„Negatywna informacja zwrotna jest domeną najniższych rangą liderów”.
Proszę konkurować z własnymi osiągnięciami. Silni konkurenci czynią Państwa silniejszymi. Proszę zmaksymalizować swoje możliwości dzięki tej taktyce:

Bądź paranoikiem – Najgorszy dla Pana jest nadmierny komfort. Każdy dzień należy zaczynać od oglądania się przez ramię i zastanawiania się, kto podchodzi do Pana od tyłu. Skup się.
Ustalać standardy i cele dla wszystkiego, co się robi – Ustalać ambitne parametry, a następnie starać się je przekraczać.
Ostrożnie inwestować swój czas – Poświęcać czas tam, gdzie jest to najbardziej opłacalne.
Nie popadać w samozadowolenie – Ciągle doskonalić swoje umiejętności.
Sprawność fizyczna jest częścią Pana rutyny – Jeżeli Pana ciało jest lepsze, Pana umysł i wydajność również będą lepsze.
Kontaktować się z ludźmi, którzy są lepsi od Pana – Starać się im dorównać.
Zawsze być w ofensywie – Jesteście tu po to, aby wygrać.
Bądź twardy wobec słabych wyników
„Wpojenie dyscypliny finansowej i ścisłych procedur przepływu środków pieniężnych, ponieważ nie liczy się to, co się zarabia, lecz to, co się zachowuje.
Odpowiedzialność ma znaczenie. Jedynym sposobem na zmianę zachowania jest zmiana jego konsekwencji. Stany Zjednoczone zachęcały terrorystów 9/11, nie robiąc nic w odpowiedzi na wcześniejsze ataki terrorystyczne, takie jak zamach na U.S.S. Cole w Jemenie i na budynki ambasad amerykańskich w Afryce. Brak odwetu dał sygnał, że Ameryka nie będzie reagować.

„Proszę zachować sprawność fizyczną. Tak jak praca nad sobą dodaje energii, podnosi poczucie własnej wartości i sprawia, że stawiamy sobie wyższe wymagania, tak samo jest z pracą nad swoim ciałem.”
Bądź twardy – ale sprawiedliwy. Niech Pan jasno określi swoje oczekiwania. Dawać ludziom to, czego potrzebują do wykonania swojej pracy. Nie wchodzić im w drogę, ale żądać wyników. Proszę spróbować tych strategii opartych na sile:

Ustalić jasne punkty odniesienia i oczekiwania dotyczące wyników.
Wyraźne i jednoznaczne konsekwencje. Sprawdzać i realizować.
Upewnić się, że konsekwencje są szybkie i odpowiednie.
Celem konsekwencji jest poprawa, a nie kara lub upokorzenie.
Nigdy nie pielęgnować urazy.
Nie sprawiaj, że ludzie czują się dobrze – poprawiaj ich
„Najbardziej oczywistym przykładem korporacyjnej akcji afirmatywnej jest sytuacja, w której … liderzy [są naciskani], aby zracjonalizować zatrudnianie lub awansowanie niespełniających wymagań kandydatów do pracy, aby stworzyć bardziej zróżnicowaną siłę roboczą.”
Nie jest Pani zadaniem uszczęśliwianie ludzi. Pani zadaniem jest pomóc im się poprawić. Proszę skorzystać z tych wskazówek:

Nie należy prowadzić firmy jak rodziny. Nie jest Pan rodzicem wszystkich. Biznes to zespół, a Państwo nie mogą sobie pozwolić na to, aby w zespole były osoby, które nie osiągają wyników.
Proszę wyznaczać standardy i zwalniać ludzi, którzy ich nie spełniają. Wydajność, którą Państwo tolerują, jest wydajnością, którą Państwo otrzymają. Zawsze należy mówić, jak jest. Być uczciwym.
Wymagać od kierowników, aby rozwijali swoich ludzi.
Złych menedżerów należy zwalniać szybciej niż złych pracowników.
Wzmocnić swoich ludzi. Dać im należny szacunek. Zadawać pytania, słuchać opinii, ale nie zapominać, kto tu rządzi. Proszę nie pozwolić, aby oni też o tym zapomnieli.
Zachować swoje wartości, bez względu na wszystko
„Ludzie, dla których teraz nie mam tolerancji, to ci, którzy nie mają własnego zdania; niemyślące dusze, które brną przez życie, reagując i improwizując, podczas gdy inni myślą za nich; płochliwe małe gnomy, które nie potrafią lub nie chcą zająć stanowiska”.
Pana wartości są najważniejszą rzeczą, jaką Pan posiada. Nigdy nie należy z nich rezygnować ani iść na kompromis. Sposób, w jaki Pan żyje swoimi wartościami, jest najważniejszą lekcją, jaką daje Pan swoim pracownikom.

O autorze

Dave Anderson jest prezesem własnej firmy szkoleniowej w zakresie przywództwa, członkiem National Speakers Association i autorem książki „Up Your Business!

Rate this post