Mówić jak prezes, Sekrety przyciągania uwagi i osiągania wyników, Suzanne Bates

Jako prezenterka wiadomości telewizyjnych przez 20 lat, autorka Suzanne Bates rozumie znaczenie komunikacji. Podchodzi do tego zagadnienia w sposób praktyczny, posługując się przykładami z własnego doświadczenia i historiami znanych osób. Niektóre z jej sugestii pojawiły się już w innych miejscach, więc podtytuł mówiący, że zdradza ona „sekrety” top menedżerów może …

Przywództwo na poziomie trzecim, Zejść pod powierzchnię, James G. Clawson

Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że jest to kolejny standardowy tekst o zarządzaniu i stosunkach pracowniczych. Z przyjemnością przekonają się Państwo, że autor James G. Clawson napisał wciągającą książkę o historii, psychologii człowieka i nowoczesnym miejscu pracy. Oferuje intrygujące spostrzeżenia, solidne badania, a nawet New Age, z kilkoma …

Zdążyć z pomocą, Refleksje na temat przywództwa, John Harvey-Jones

Komputery są mniejsze i szybsze niż kiedykolwiek. Telefony komórkowe z każdym dniem zyskują coraz więcej funkcji. Zdumiewający postęp technologiczny zmienia praktykę biznesową. Jednak John Harvey-Jones, były prezes Imperial Chemical Industries, jednej z największych firm chemicznych na świecie, twierdzi, że podstawowe zasady przywództwa – stanowczość, odwaga, cierpliwość, empatia i know-how – …

Przyzwoici ludzie, przyzwoita firma, Jak przewodzić z charakterem w pracy i w życiu, Robert L. Turknett i Carolyn N. Turknett

Robert L. Turknett i Carolyn N. Turknett napisali tę książkę przed skandalami korporacyjnymi Enronu, Tyco i WorldCom, więc ich nacisk na uczciwość jako kluczowy składnik przywództwa jest bardzo aktualny. Wierzą oni w równowagę emocjonalną i życiową, a nie w ambicję, oraz we współpracę, a nie w rywalizację. Każdy rozdział jest …

Chief Customer Officer, Przejście od gołosłowności do pasjonującego działania, Jeanne Bliss

Jeśli „klient ma zawsze rację”, to kolejne pytanie brzmi: „Dlaczego tak wielu klientów przestaje robić interesy z firmami?”. Odpowiedź brzmi: „zła obsługa”. Klienci nie chcą kupować od firm, które świadczą niezadowalające usługi i ignorują ich skargi. Niestety, menedżerowie zazwyczaj biją na alarm i żądają nowych inicjatyw w zakresie obsługi klienta …

Zarządzanie wydajnością, Kluczowe strategie i praktyczne wskazówki, Michael Armstrong

Jeżeli kiedykolwiek pracował Pan w dużej korporacji, to zapewne pamięta Pan, jak czuł się Pan zaniepokojony, wchodząc do gabinetu szefa na ocenę roczną. Zapewne utożsamia się Pan również z obawami pracowników, że po ocenie wyjdą z biura rozczarowani i zdumieni, ich podwyżki pójdą z dymem, a pewność siebie zostanie zachwiana. …

Prowadzenie z charakterem, Opowieści o męstwie i cnocie oraz zasady, których uczą, John J. Sosik

Literatura na temat przywództwa wypełniłaby dość zatłoczoną bibliotekę, ale nikt nie może nauczyć się, jak być wielkim liderem, czytając tylko o tym. Ale ponieważ prawie każda organizacja ma duże zapotrzebowanie na przywództwo, czytanie o nim może być dobrym początkiem. John Sosik bada, jak naprawdę wielcy liderzy odnoszą sukcesy w obliczu …

Marzenie zwycięzców, Podróż od narożnego sklepu do narożnego biura, Bill McDermott i Joanne Gordon

Wspomnienie Billa McDermotta, prezesa SAP, odkrywa umysł i metody superosiągacza. McDermott kupił i prowadził swój pierwszy biznes – delikatesy – jeszcze w szkole średniej. Następnie poprowadził zespoły sprzedaży Xerox do rekordowych sukcesów i prawie podwoił przychody w dziale Xerox Business Services. Pod jego okiem wycena giganta oprogramowania SAP wzrosła o …

Głowa, serce i jaja, Jak najlepsze firmy na świecie rozwijają kompletnych liderów, David L. Dotlich, Peter C. Cairo i Stephen Rhinesmith

W tej prezentacji potencjalnie ekscytującego tematu przywództwa na szczeblu kierowniczym autorzy David L. Dotlich, Peter C. Cairo i Stephen H. Rhinesmith podkreślają niuanse teorii, być może kosztem pokazania dodatkowych, mocnych przykładów ludzkich. Być może wynika to z perspektywy autorów jako konsultantów, którzy często muszą rozbierać temat na części, aby przedstawić …